-
- შესავალი
- მუხლი 1 - კონვენციის მიზანი
- მუხლი 2 - კონვენციაში გამოყენებულ ტერმინთა განმარტება
- მუხლი 3 - კონვენციის ძირითადი პრონციპები
- მუხლი 4 - რა უნდა შეასრულონ ქვეყნებმა კონვენციის მიხედვით
- მუხლი 5 - თანასწორობა
- მუხლი 6 - შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე ქალების მიმართ თანაბარი მოპყრობა
- მუხლი 7 - შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე ბავშვების მიმართ თანაბარი მოპყრობა
- მუხლი 8 - შეზღუდული შესაძლებლობის შესახებ ადამიანებისთვის ინფორმაციის მიწოდება და ცნობიერების ამაღლება
- მუხლი 9 - მისაწვდომობა
- მუხლი 10 - სიცოცხლის უფლება
- მუხლი 11 - საგანგებო სიტუაციები
- მუხლი 12 - კანონის მხრიდან თანაბარი მოპყრობა (კანონის წინაშე თანასწორობა)
- მუხლი 13 - სამართლიანობის მიღწევა
- მუხლი 14 - თავისუფლება და უსაფრთხოება
- მუხლი 15 - წამებისა და სასტიკად მოპყრობის აკრძალვა
- მუხლი 16 - შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირების შეურაცხყოფისა და მათი მდგომარეობის ბოროტად გამოყენების აკრძალვა
- მუხლი 17 - პიროვნების ხელშეუხებლობის დაცვა
- მუხლი 18 - გადაადგილების თავისუფლება და მოქალაქეობა
- მუხლი 19 - დამოუკიდებელი ცხოვრება და საზოგადოების წევრობა
- მუხლი 20 - მობილობა, გადაადგილება
- მუხლი 21 - საკუთარი აზრების გამოხატვა და ინფორმაციაზე მისაწვდომობა
- მუხლი 22 - პირადი სივრცე
- მუხლი 23 - საცხოვრებლის და ოჯახის პატივისცემა
- მუხლი 24 - განათლება
- მუხლი 25 - ჯანმრთელობა
- მუხლი 26 - აბილიტაცია და რეაბილიტაცია
- მუხლი 27 - დასაქმება
- მუხლი 28 - საცხოვრებელი პირობები და სოციალური დაცვა
- მუხლი 29 - პოლიტიკურ და საზოგადოებრივ ცხოვრებაში მონაწილეობა
- მუხლი 30 - სპორტი და დასვენება
- მუხლი 31 - ინფორმაცია
- მუხლი 32 - ქვეყნების ერთობლივი მუშაობა
- მუხლი 33 - კონვენციის შესრულება
- მუხლი 34 - შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირთა უფლებების დაცვის კომიტეტი
- მუხლი 35 - ქვეყნების ანგარიშები
- მუხლი 36 - ანგარიშების შემდგომი განხილვა
- მუხლი 37 - კომიტეტის და ქვეყნების ერთობლივი მუშაობა
- მუხლი 38 - კომიტეტის მუშაობა სხვა ორგანიზაციებთან
- მუხლი 39 - კომიტეტის ანგარიში
- მუხლი 40 - კონვენციის წევრი ქვეყნების შეხვედრა
- მუხლი 41 - ყველა ანგარიშისა და ინფორმაციის შენახვა
- მუხლი 42 - კონვენციაზე ხელმოწერა
- მუხლი 43 - შეთანხმება და დამტკიცება
- მუხლი 44 - ქვეყანათა ჯგუფები
- მუხლი 45 - როდის შედის ძალაში შეთანხმება
- მუხლი 46 - შეთანხმების პრინციპების დაცვა
- მუხლი 47 - კონვენციაში შესწორებებისა და ცვლილებების შეტანა
- მუხლი 48 - თუ ქვეყანას კონვენციიდან გასვლის სურვილი აქვს
- მუხლი 49 - მისაწვდომი ინფორმაცია
- მუხლი 50 - კონვენცია სხვა ენებზე
- წყაროები
-
- დღის ცენტრის მომსახურება
- ბავშვთა რეაბილიტაცია/აბილიტაცია
- სავარძელ-ეტლების უზრუნველყოფა
- ბავშვთა ადრეული განვითარების მომსახურება
- საპროთეზო-ორთოპედიული საუალებებით უზუნველყოფა
- ყავარჯნებით, ხელჯოხებით, თეთრი ხელჯოხებით და გადასაადგილებელი ჩარჩოებით უზრუნველყოფა
- კოხლეარული იმპლანტით და სმენის აპარატებით უზრუნველყოფა
- მძიმე დარღვევის მქონე ბავშთა სპეციალიზირებული საოჯახო საცხოვრებელი
- ოჯახური ტიპის საცხოვრებელი ზრდასრულთათვის
- მცირე საოჯახო ტიპის სახლები ბავშებისთვის
- მძიმე დარღვევის მქონე ბავშვთა ბინაზე მოვლა
-
- ბროშურა ცერებრულ დამბლაზე
- რა არის ცერებრული დამბლა?
- რა არის ცერებრული დამბლის ნიშნები?
- რა იწვევს ცერებრულ დამბლას?
- ცერებრული დამბლის რისკ ფაქტორები
- ჯანმრთელობასთან დაკავშირებული სირთულეები ცერებრული დამბლის დროს
- როდის მივმართოთ ექიმს?
- როგორ ხდება ცერებრული დამბლის დიაგნოსტირება?
- შეიძლება თუ არა ცერებრული დამბლის განკურნება? როგორია პროგნოზი?
- ცერებრული დამბლის კლასიფიკაცია მოტორული დარღვევის სიმძიმის მიხედვით
- ცერებრული დამბლის ტოპოგრაფიული კლასიფიკაცია
- ცერებრული დამბლის კლასიფიკაცია კლინიკური ნიშნების მიხედვით
- გარემოს ადაპტაციის მნიშვნელობა ცერებრული დამბლის დროს
- როგორ წავახალისოთ დამოუკიდებელი ცხოვრებისთვის საჭრო უნარები?
- სწორი პოზა და დახმარების ტექნიკები
- ხელში აყვანის და ჭერის ტექნიკები
- დახმარება წოლიდან ჯდომით პოზაში გადასვლისას
- დახმარება ჯდომისას
- დახმარება ჯდომიდან დგომით პოზაში გადასვლისას
- სავარძელ-ეტლში ჯდომის სწორი პოზა
- დამხმარე საშუალებები ცერებრული დამბლის დროს
- ცერებრული დამბლის მქონე ბავშთა განათლება
- ცერებრული დამბლის მქონე პირთა განათლების ფორმები
- ცერებრული დამბლის მკურნალობა
- ინტერვენციის მეთოდები და სერვისები
- რა სერვისები არსებობს ცერებრული დამბლის მქონე ბავშვებისთვის საქართველოში?
- როგორ შეიძლება საჭირო სერვისში ჩართვა და მხარდაჭერის მიღება?
-
- ბროშურა დაუნის სინდრომის შესახებ
- რა არის დაუნის სინდრომი
- დაუნის სინდრომის ტიპები
- დაუნის სინდრომის მახასიათებლები
- რამდენად ხშირია დაუნის სინდრომი?
- რა განაპირობებს დაუნის სინდრომს?
- ჯანმრთელობის შესაძლო თანმდევი სირთულეები
- დაუნის სინდრომის მქონე ბავშვის განვითარების დინამიკა
- დაუნის სინდრომის მქონე ბავშვის განვითარება სფეროების მიხედვით
- როგორ ხდება დაუნის სინდრომის დიაგნოსტირება?
- დაუნის სინდრომის მქონე ბავშვის შეფასება
- ადრეული ინტერვენციის მნიშვნელობა და რეკომენდებული თერაპიები
- მკურნალობა / პროგნოზი
- დაუნის სინდრომის მქონე ბავშვთა განათლება
- რეკომენდაციები მშობლებისთვის
- სექსუალური განათლება
- რეკომენდაციები მსხვილი მოტორული უნარების განვითარებისთვის
- რეკომენდაციები ნატიფ მოტორული უნარების განვითარებისთვის
- რეკომენდაციები ანგარიშის, წერისა და კითხვის განვითარებისთვის
-
- ბროშურა აუტისტრური სპექტრის აშლილობის შესახებ
- რა არის აუტიზმის სპექტრის აშლილობა?
- აუტიზმის სპექტრის აშლილობის ნიშნები
- ვიდეო - აუტიზმის სპექტრის აშლილობის ნიშნები
- სოციალური უნარები აუტიზმის სპექტრის აშლილობის დროს
- მეტყველება და ენა აუტიზმის სპექტრის აშლილობის დროს
- ქცევები და ინტერესები აუტიზმის სპექტრის აშლილობის დროს
- ემოციური სირთულეები აუტიზმის სპექტრის აშლილობის დროს
- გონებრივი შესაძლებლობები აუტიზმის სპექტრის აშლილობის დროს
- თამაშის თავისებურებები აუტიზმის სპექტრის აშლილობის დროს
- შეგრძნებებზე რეაგირების თავისებურებები აუტიზმის სპექტრის აშლილობის დროს
- სენსორული ინფორმაციის გადამუშავების სირთულეეები აუტიზმის სპექტრის აშლილობის დროს
- სენსორული სირთულეები აუტიზმის სპექტრის აშლილობის დროს
- შეგრძნებების ინტეგრაცია აუტიზმის სპექტრის აშლილობის დროს
- რა იწვევს აუტიზმის სპექტრის აშლილობას?
- როგორ ხდება აუტიზმის სპექტრის დარღვევის დიაგნოსტიკა?
- ვინ მონაწილეობს დიაგნოზის დასმაში?
- რა ასაკში ხდება აუტიზმის სპექტრის დიაგნოსტირება?
- ინტერვენციის მეთოდები
- ინტერვენციის მეთოდები - 1. სენსორული ინტეგრაციის თერაპია
- ინტერვენციის მეთოდები - 2. ქცევის გამოყენებითი ანალიზი
- ინტერვენციის მეთოდები - 3. ფლორთაიმ თერაპია
- მდგომარეობის მართვის ზოგადი რეკომენდაციები
- ვიდეო - რეკომენდაციები აუტიზმის სპექტრის აშლილობისას
- დამოუკიდებელი ცხოვრებისთვის საჭირო უნარებზე მუშაობის რეკომენდაციები
- საგანმანთლებლო გარემოს ორგანიზება
- საკომუნიკაციო ბარათების გამოყენება აუტიზმის სპექტრის აშლილობისას
- რეკომენდაციები სენსორულ სირთულეების მართვისთვის
-
- რა არის შფოთვა
- შფოთვითი აშლილობის სიმპტომები
- შფოთვითი აშლილობების კატეგორიები
- განშორებით გამოწვეული შფოთვითი აშლილობა
- სელექციური მუტიზმი
- სპეციფიკური ფობია
- სოციალური შფოთვითი აშლილობა
- პანიკური შეტევა და პანიკური აშლილობა
- აგორაფობია
- გენერალიზებული შფოთვითი აშლილობა
- შფოთვითი აშლილობების გამომწვევი მიზეზები
- შფოთვითი აშლილობების დიაგნოსტირება
- შფოთვითი აშლილობების მკურნალობის მტკიცებულებებზე დაფუძნებული მიდგომა
- ზოგადი რეკომენდაციები მომატებული შფოთვის მქონე ბავშვების მშობლებისათვის
- საქართველოში არსებული უფასო სერვისი
-
- ბროშურა ტიკების შესახებ
- როგორ განიმარტება და რა სახშირით გვხვდება ტიკები?
- ტიკების ტიპები
- ტიკური აშლილობის ფორმები
- რა განასხვავებს ტიკს სხვა ჩვეული ქცევებისგან?
- შეფასება/ დიაგნოსტირება
- რა განასხვავებს ტიკს ობსესიურ კომპულსური დარღვევისგან?
- ტიკური აშლილობის გამომწვევი მიზეზები
- ტიკების დინამიკა
- გარემო ფაქტორების როლი ტიკების პროვოცირებაში
- რა პრობლემები გვხდება ტიკური აშლილობის შემთხვევაში?
- რეკომენდაციები
- სკოლის როლი
- თერაპიული მიდგომები
- ფარმაკოლოგიური მიდგომა
-
- ბროშურა ეპილეფსიის შესახებ
- რა არის ეპილეფსია?
- როგორ ვლინდება ეპილეფსიური გულყრა?
- რა იწვევს ეპილეფსიას და ვის შეიძლება განუვითარდეს ეს დაავადება?
- რა შეიძლება იყოს გულყრის მაპროვოცირებელი ფაქტორი (ტრიგერი)?
- როგორ ხდება ეპილეფსიის დიაგნოსტიკა?
- ყოველთვის ნიშნავს თუ არა გულყრა ეპილეფსიას?
- როგორ ხდება ეპილეფსიის მკურნალობა?
- ეპილეფსიური გულყრის ტიპები
- რა არის ეპილეფსიური სინდრომი?
- რა არის ეპილეფსიური სტატუსი?
- როგორ დავეხმაროთ ადამიანს თუ თქვენს თვალწინ განუვითარდა გულყრა?
- ფაქტები ეპილეფსიაზე
- ვის მივმართოთ?
-
- ბროშურა ინტელექტუალური სფეროს განვითარების დარღვევაზე
- ინტელექტუალური განვითარების დარღვევის განმარტება
- ინტელექტუალური განვითარების დარღვევის მახასიათებლები
- ინტელექტუალური განვითარების დარღვევის გამომწვევის მიზეზები
- Როდის უნდა მიმართოს მშობელმა სპეციალისტს
- ინტელექტუალური განვითარების დარღვევის დიაგნოსტირება
- ინტელექტუალური განვითარების დარღვევის ხარისხები
- ინტელექტუალური განვითარების დარღვევის დინამიკა, პროგნოზი
- ინტელექტუალური განვითარების დარღვევის ინტერვენცია
- ინტელექტუალური განვითარების დარღვევის მქონე ბავშთა განათლება
- Რეკომენდაციები მშობლებისთვის
- Სპეციალისტები ვინც მუშაობენ ინტელექტუალური განვითარების დარღვევის მქონე ბავშვებთან
- Საქართველოში ხელმისაწვდომი სერვისები
- ბროშურა ინტელექტუალური სფეროს განვითარების დარღვევაზე
-
- ბროშურა - დასწავლის უნარის დარღვევა
- რა არის დასწავლის უნარის დარღვევა?
- დასწავლის უნარის დარღვევის ძირითადი მახასიათებლები
- როგორ ხდება დასწავლის უნარის დარღვევის დიაგნოსტირება?
- დასწავლის უნარების დარღვევის ქვეტიპები
- დასწავლის უნარის დარღვევა მიმდინარეობის სიმძიმის მიხედვით
- რა უნდა გააკეთოთ თუ ბავშვს აქვს ან ეჭვობთ სწავლის სირთულეებზე?
- ზოგადი რეკომენდაციები
- კითხვის და წერის გავარჯიშების აქტივობები
- საინტერესო ფაქტები დასწავლის უნარის დარღვევის შესახებ
-
- ბროშურა ყურადღების დეფიციტისა და ჰიპერაქტივობის სინდრომის შესახებ
- რა არის ყურადღების დეფიციტი და ჰიპერაქტივობის სინდრომი (ADHD)?
- რით ხასიათდება ყურადღების დეფიციტი და ჰიპერაქტივობის სინდრომი (ADHD)?
- ასაკი და ყურადღების დეფიციტი და ჰიპერაქტივობის სინდრომი (ADHD)
- რა სიხშირით გვხვდება ყურადღების დეფიციტი და ჰიპერაქტივობის სინდრომი (ADHD)?
- რა განაპირობებს ყურადღების დეფიციტი და ჰიპერაქტივობის სინდრომის (ADHD) განვითარებას?
- როგორ ვიმუშაოთ ყურადღების დეფიციტისა და ჰიპერაქტივობის სინდრომთან (ADHD)?
- თერაპიული მიდგომები ყურადღების დეფიციტი და ჰიპერაქტივობი სინდრომის დროს (ADHD)
- ყურადღების დეფიციტისა და ჰიპერაქტივობის სინდრომის მქონე ბავშვის სწავლების მეთოდები
- სტრატეგიები ყურადღებისთვის გასაუმჯობესებლად
- სტრატეგიები იმპულსურობისთვის
- სტრატეგიები ჰიპერაქტივობისთვის
- რეკომენდაციები მშობლებისთვის
- პროგნოზი
-
- კვების მნიშვნელობა და კვებითი ურთიერთობები
- კვების უნარების განვითარების ეტაპები
- რა ახასიათებს კვების და ყლაპვის დარღვევებს (1)
- რა ახასიათებს კვების და ყლაპვის დარღვევებს (2)
- კვების და ყლაპვის დარღვევების გამომწვევი მიზეზები
- სხვადასხვა ფაქტორების, რომლებიც გავლენას ახდენენ კვებაზე
- როდის მივმართოთ სპეციალისტს?
- კვების სირთულეებზე მომუშავე სპეციალისტები
- რა შეიძლება იყოს გამოსავალი
- ზოგადი რეკომენდაციები კვებისთვის
- დამხმარე საშუალებები კვებისთვის
- არსებული სახელმწიფო სერვისები
-
- ბროშურა - სმენის დაქვეითება და სიყრუე
- სმენის ფუნქცია - რისთვის გვჭირდება სმენა?
- როგორ გვესმის?
- სმენის დაზიანების გავრცელება
- სმენის დაზიანების განმარტება
- სმენის დაზიანების ტიპები
- სმენის დაზიანების მიზეზები
- შეძენილი სმენის დაზიანება (დაბადების შემდგომ)
- სმენასთან დაკავშირებული სხვა ფაქტორები
- სმენის დაქვეითების საგულისხმო ნიშნები და სპეციალისტთან მიმართვა
- სმენის დაქვეითების ზოგიერთი პოტენციური ნიშანი
- როდის მივმართოთ სპეციალისტს
- სმენის შეფასება და სმენის დაზიანების დიაგნოსტირება
- რა არის აუდიოგრამა?
- პროგნოზი
- ინტერვენცია
- სმენის დამხმარე საშუალებები
- ადრეული ინტერვენცია
- ბავშვსა და მშობლებს შორის კომუნიკაცია
- საგანმანათლებლო მხარდაჭერა
- ყრუთა კულტურა, ჟესტური ენა და მასთან დაკავშირებული რესურსები
-
- ბროშურა სენსორულ ინტეგრაციაზე
- სენსორული ინტეგრაციის მიმოხილვა
- შეგრძნებები და მათი განმარტება
- სენსორული ინტეგრაციის პროცესი
- სენსორული ინტეგრაციის დარღვევა და მისი მახასიათებლები
- როგორ ხდება სენსორული ინტეგრაციის დარღვევის დიაგნოსტირება?
- როდის მივმართოთ სპეციალისტს?
- ინტერვენცია - სენსორული ინტეგრაციის თერაპია
- სენსორული ოთახი
- სენსორული ინტეგრაციის პროცესში ჩართული სპეციალისტები და მათი როლი
- ზოგადი რეკომენდაციები
- სახალისო სენსორული აქტივობები სახლის პირობებში
- ქვეყანაში არსებული სერვისები
-
- ინკლუზიური სკოლამდელი და ზოგადი განათლება
- ინკლუზიური პროფესიული და უმაღლესი განათლება
- დასაქმების ხელშეწყობა
- ინფორმაცია დღის ცენტრების შესახებ
- მომსახურება აუტისტური სპექტრის მქონე პირთათვის
- მომსახურება დაუნის სინდრომის მქონე პირთათვის
- მომსახურება სხვადასხვა ტიპის დიაბეტის მქონე პირთათვის
- მომსახურებები გადაადგილების სირთულის მქონე პირთათვის
- მომსახურებები გონებრივი განვითარების შეფერხების მქონე პირთათვის
- მომსახურებები ეპილეფსიის მქონე პირთათვის
- მომსახურებები უსინათლო პირთათვის
- სმენადაქვეითებულ პირთა მომსახურება
- მომსახურებები ცერებრული დამბლის მქონე პირთათვის
- ომის მონაწილეთა რეაბილიტაცია